nedeľa 13. novembra 2016

Land Buster - nebojí sa terénu

Land Buster - terénu sa rozhodne nebojí

  Dnes sa pozrieme na rc model z kategórie autá - na Land Buster, ktorý si nás získal svojou veľkosťou a odolnosťou.



Prvý kontakt


  Hneď ako sa mi dostalo balenie s týmto autom do rúk, tak som tušil, že o zábavu bude postarané. Jednoduchá, ale za to efektne spracovaná karoséria si v pohodíčke oddychovala medzi obrovskými terénnymi pneumatikami - a to naozaj obrovskými, ako na výšku, tak aj na šírku. V zadnej časti sa týčilo plastové krídlo, ani veľké, ani malé, tak akurát aby aspoň trocha chránilo zadnú časť auta. Nevedel som sa dočkať ako ho vybalím von a pustím sa do jazdy.

Štart?


  Do ovládača aj auta som vložil batérie, zapol som auto a stlačil "spúšť". Uf, auto vystrelilo a vrazilo do steny. Sila pneumatík a motora bola obrovská a nečakal som ju od modelu tejto cenovej kategórie. Rozhodnutie zobrať ho radšej von padlo veľmi rýchlo. Tam to už bolo o inom.



Prvá jazda


  Auto som položil na trávu, stlačil plyn a ono vystrelilo dopredu ako nič. Zákruty bralo šmykom a na nespevnenom povrchu vie aj slušne driftovať - riadenie sa riadne namaká, točiť tak obrovskými pneu nie je nič jednoduché. Odrazu prišiel šok - auto zastavilo - akumulátor bol vybitý. Vravím si, jasne, však práve vybalený model, treba ho poriadne nabiť, tak poďme na to. Z auta som vytiahol akumulátor, napojil som ho na nabíjačku a dal nabíjať. Hodina? Dve? Ha, takmer celý deň! Priložená nabíjačka je naozaj dosť slabá a výrobca ju asi dosť podcenil, predsa len nabiť pohon takéhoto obra vyžaduje trocha sily. Nabíjačka k tomu stále svieti, takže neukazuje stav nabitia. Ale čo už, bavíme sa o aute v cenovke u nás len za 40€, takže som čakal kde sa to objaví - no a objavilo sa pri nabíjačke.



Druhý pokus - úsmev na tvári


  Na druhý deň som sa vrátil k jazdeniu. Vybral som si za povrch betón, hlinu, trávu a štrk (všetko na jednom mieste :) ). Pri pohľade na zavesenie kolies a mohutné tlmiče som sa toho nebál. V tomto smere auto predčilo moje očakávania. Išlo na istotu a nič ho nezastavilo. Skákalo cez prekážky jedna radosť, hrabalo sa z jám, driftovalo na štrku. Pokus s doskou namiesto rampy dopadol takisto skvelo a auto skočilo meter do diaľky absolútne bez zaváhania. Až ma mrzelo, že jazdiť sa s ním dá maximálne 10 minút, pri jazde po ťažkom teréne sa tento čas ešte skracuje niekam ku 7 minútam - čas ako u dronu. Mať v zálohe aspoň 2 ďalšie akumulátory a zábava sa predĺži. Myslím, že obrovský elektromotor, ktorý auto poháňa s tým nemôže mať problém. Auto vie frčať rýchlosťou až 25 km/h, čo je pri dĺžke cez 30 centimetrov a slušnej váhe naozaj super. Veľmi tomu pomáha pohon 4x4, ktorý ženie auto neomylne vpred.



Vzhľad


  Musím sa vyjadriť ku vzhľadu auta, stojí to za to. Je možné ho objednať v 3 rôznych farbách karosérie - červená, modrá a žltá. Ku jednotlivých farbám prislúchajú aj farebné "disky" kolies. Mňa osobne najviac očaril žltý kus. Zhodiť karosériu a pozrieť sa "pod povrch" je záležitosť pár sekúnd. Motor aj všetky súčiastky sú úhľadne uložené na pevnom ráme a všetko vyzerá naozaj profesionálne. Predný nárazník, ako aj karoséria sú veľmi odolné a ohybné, takže auto znesie aj hrubšie zaobchádzanie.



Čo dodať?


  Toto auto ma veľmi prekvapilo. Je silné, odolné a dá sa s ním robiť naozaj veľa vecí. Trocha zamrzel výkon nabíjačky a výdrž akumulátora, no pri modeli tejto cenovej kategórie je to tak, čo je škoda. Dá sa to však vykompenzovať kúpou ďalších akumulátorov, takže možnosť tu je. Výrobca tomuto modelu naozaj verí a chystá jeho vylepšenie, na trh sa čoskoro má dostať jeho vylepšená verzia, ktorá bude mať maximálnu rýchlosť atakujúcu hranicu 50 km/h! Uvidíme, ako to bude s cenovou politikou. Každopádne, ak sa mi dostane novinka do rúk, prinesiem vám o nej ďalší blog. Dovtedy si môžete objednať Land Buster na našej stránke a trénovať jazdu terénom.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára